Recension Den lilla bokhandeln runt hörnet

 
Den lilla bokhandeln runt hörnet
 - Jenny Colgan
 
Denna bok fick jag av min pojkväns mormor och så fort jag såg den ville jag läsa den. Den såg så otroligt mysig ut och kom igen en a book about books! Den kombinerar det du gillar mest med varandra! Läsning och böcker! Så den hamnade överst på läslistan. Och jag ångrar mig inte.
 
Boken handlar om en bibliotekarie som förlorar jobbet och vill öppna en egen bokhandel. Och ja vi får väl se hur det går. Boken i sig är inget mästerverk kanske den är ju inte en ny Kafka. Men den är mysig och jag gillade hur mycket de pratade om böcker och hur mycket böcker kan betyda för människor. Jag älskade också att större delen av boken utspelade sig i Skottland och jag fick en super stor lust att flytta dit. Seriöst jag kom och tänka på att det finns pappersbruk i Skottland som varit på mässorna i skolan. Och kände där kan man ju arbeta efter examen. Så jag får väl säga att hon lyckades sälja Skottland väldigt väl till mig. Den innehöll allt jag ville ha ur en mysig bok inklusive romans. Dock så var den ju förutsägbar som alla andra böcker i denna genre. Men man vet vad man får och ibland är det väl kanske vad man vill ha.
 
Så alla som vill ha en liten mysig bok att läsa kan jag starkt rekommendera denna.
 
4/5











Kom ihåg mig?
Jag är en tjugo någonting ingenjörsstudent som pluggar i Stockholm. Jag älskar att läsa och vill dela med mig av vad jag läser och mina tankar. Vifår se hur det går. Kontakt: [email protected]