Update reading goals

 
Nu har ju ett halvår gått av 2017. Tiden går. Så hur går mina läs mål?
 
Läsa 70 böcker - Enligt Goodreads har jag läst 44 böcker och ligger 9 böcker före tidsplaneringen. Inte illa! Så om inget oförutsett händer räknar jag på att läsa lite mera än 70 böcker.
 
Läsa böcker av författare från 30 olika länder - Läst 23 olika länder och har böcker från 10 olika länder till. Så nu gäller det bara att läsa 7 av dem. Känns som jag borde hinna. Fällan är om jag inte vill läsa dem. Men flera värkar riktigt bra så borde inte vara ett problem.
 
Max läsa 10 böcker från USA och Storbritannien - Har övergett detta mål. Förbjuda mig själv att läsa böcker funkar helt enkelt inte. För då vill jag bara läsa böcker jag inte får. MEN jag försöker verkligen läsa annat också så inte hälften är USA. Gått bättre än tidigare år.
 
 
Mini summer reading goals
 
Läsa 20 böcker - På åtta veckor då jag är hos mina föräldrar.
Läsa fem klassiker - Vill få lite klassiker lästa nu i sommar. Är en bra tid att läsa lite tyngre och längre böcker. Skulle vela hinna med Krig och fred. Annars ska jag försöka läsa den i höst.
 
Känner mig rätt nöjd hitills över läsåret.











Kom ihåg mig?
Jag är en tjugo någonting ingenjörsstudent som pluggar i Stockholm. Jag älskar att läsa och vill dela med mig av vad jag läser och mina tankar. Vifår se hur det går. Kontakt: [email protected]